
Kvalitetsservice när du behöver det…
När du köper en hiss av oss på Globus är bra service alltid nära. Vi erbjuder ett av marknadens starkaste och mest flexibla serviceprogram med ett tydligt mål – att din hiss ska fungera när du behöver den som bäst.
Genom att vi både har egna servicebilar och ett antal av oss noga utvalda servicepartners över hela landet – når vi dig och din hiss snabbt. Vårt serviceerbjudande är brett och anpassas individuellt, så att det passar dig och dina behov bäst. Vi erbjuder allt från enstaka punktinsatser till kompletta serviceprogram med serviceavtal och vi servar både våra egna hissar och alla andra fabrikat av specialhissar som finns på marknaden. Allt för att på bästa sätt Tillföra Tillgänglighet™ för dig.

Allt från enstaka punktinsatser till
kompletta serviceprogram med serviceavtal

Vi kan service
En kedja är aldrig starkare än den svagaste länken. För att din hiss ska fungera år efter år, krävs en stark servicekedja som både ser till att undvika oönskade driftsstopp och som snabbt kan vara på plats när driftstoppet ändå är ett faktum. När du anlitar Globus är service aldrig längre bort än ett telefonsamtal eller ett e-mail. Resten fixar vi. Alltid väl dokumenterat och utifrån vad vi tillsammans kommit överens om.
1.
Registrera
felanmälan

2.
Skicka
serviceman

3.
Hitta
felet

4.
Hämta reservdelar
från servicebil

5.
Reparera
hissen

6.
Dokumentation
i hiss databas

Serviceprogram som utgår från alla dina behov

En väl underhållen hiss är en investering
En hiss man inte kan lita på är en dålig hiss. Därför har vi bra program för såväl förebyggande underhåll som för akuta reparationer. Skulle ett oönskat driftstopp inträda, kan våra certifierade tekniker snabbt nå fram. Våra servicebilar är alltid välfyllda med reserv- och slitdelar så oftast sker både felsökning, reparation och idrifttagning vid ett och samma tillfälle. Allt för att spara värdefull tid för dig.
Internutbildning

Vi har fortlöpande skräddarsydda utbildningar för vår personal.
Service & Serviceavtal

Marknadens starkaste och mest flexibla utbud av service- och serviceavtal.
Reparationer

Felsökning, reparation och idrifttagning – oftast på en och samma gång.
Demontering

Vi demonterar och återställer när hissen inte längre behövs.
Renovering

I vårt testlabb testar, uppgraderar och renoverar vi hissar som ska återmonteras.
Återanvändning

Alla delar märks, sorteras och lagerhålls hos oss i väntan på återmontering.
Eget testlabb & verkstad
I Nyköping har vi en modern verkstad och ett testlabb där vi testar, reparerar, renoverar och uppgraderar hissar. Alla våra servicetekniker vidareutbildas kontinuerligt för att kunna hantera nya modeller och funktioner som når marknaden. Vår lagerhantering innebär att vi snabbt kan få ut delar på plats och genom att vi även lagerför våra kunders begagnade hissar – kan vi snabbt återinstallera dessa på ny adress när behov uppstår.
Besiktningar

Vi ombesörjer periodisk besiktning för att hålla din specialhiss i bra trim.
Reservdelar

Vi har ett stort eget lager med reservdelar som vi snabbt kan få ut till din hiss vid behov.
Installationer

Varje servicebil är en rullande verkstad med allt som behövs när din hiss ska monteras.
OM BEHOV UPPSTÅR FINNS VI HOS ER INOM 2 TIMMAR!
Välutbyggd service – För er trygghet!
I vår långtgående utbyggnad av vårt service- program ingår vår rikstäckande serviceorga- nisation. Vi finns representerade från Kiruna i norr till Ystad i söder på mer än 100 platser, vilket är viktigt då service i allra högsta grad är färskvara. Vår serviceorganisation är flexi- bel och kan förändras för att passa Er. Globus jourservice når Er dygnet runt, året runt. Teckna serviceavtal med oss. Vi servar alla fabrikat av specialhissar.
Serviceanmälan
Tel 0155-20 55 00 (dagtid och jourtid)
Jourservice inom två timmar för dig som har jouravtal!
E-mail felanmalan@globustt.se
Ärendet behandlas nästkommande vardag. Lämna uppgift om namn, adress, telefonnummer och vilken hiss det gäller.